Przedsiębiorczość Polaków. Raport

Klaudia Lach
0 komentarz

Przedsiębiorczość jest istotnym czynnikiem życia społeczno-gospodarczego. Rosnące zainteresowanie tym tematem wcale nie zaskakuje. Według Raportu GEM Polska za rok 2019, wynika, że społeczeństwo polskie jest aktualnie bardzo przychylne przedsiębiorczości i większość Polaków widzi szanse biznesowe w swoim otoczeniu. 

Co więcej, obecnie co dziesiąty Polak deklaruje chęć założenia firmy. Jednocześnie stwierdzono, że udział osób prowadzących młode firmy wśród dorosłych mieszkańców Polski zmniejszył się, wzrósł  natomiast udział osób prowadzących firmy dojrzałe, obecne na rynku powyżej trzech do pięciu lat. 

Pomimo nienajgorszej sytuacji na polskim rynku, wciąż jest jeszcze sporo do zrobienia w obszarach związanych z edukacją przedsiębiorczości na etapie szkolnictwa ponadpodstawowego i wyższego.

Poniższy wykres przedstawia postawy przedsiębiorcze w Polsce na tle średniej dla badanych państw Europy oraz grup gospodarek według poziomu dochodu w 2018 r. (procent osób dorosłych). Jak można zauważyć, Polacy zdecydowanie wyróżniają się dostrzeganiem szans biznesowych na tle reszty Europy.

Źródło: parp.gov.pl

Może Cię zainteresować:

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuje Przeczytaj więcej

Polityka prywatności