Zespół

Jan Sawicki

Zespół

Zobacz kto współtworzy e:mi!

Chciałabym, żeby każdy miał możliwość uczenia się tak, aby mu to sprawiało radość i go rozwijało. Wierzę, że można zorganizować rzeczywistość edukacyjną inaczej nie tylko dla naszych dzieci, ale i dla nas samych, bo uczymy się przez całe życie.

Od lat pasjonuję się edukacją, rozwojem i kształceniem. Będąc jeszcze w liceum uznałem, że w szkole spędza się za dużo czasu więc przeszedł na edukację domową i przez ostatnie dwa lata nauki samodzielnie przygotowałem się do matury. Dzisiaj studiuję Socjologię Stosowaną i Antropologię Społeczną na Uniwersytecie Warszawskim.

Od zawsze lubiłam pracę z dziećmi. Miałam wiele szczęścia, gdyż na początku studiów spotkałam ludzi uczących inaczej. Poznałam metodę Montessori i stała się ona moją pasją.  Kilkanaście lat temu przeprowadziliśmy się w Beskidy i od tego czasu prowadzimy szkoły i wspieramy edukację domową.

Przeżyłem ponad pół wieku, nieustannie się ucząc i popełniając błędy. Przyjaźnię się z cudowną żoną, Olą, naszymi dziećmi i niezwykłymi ludźmi, z którymi współpracuję. Wielki wpływ na mój sposób pracy i działania miały harcerstwo i metoda Marii Montessori.

Z wykształcenia jestem polonistką i psychologiem. Przez kilkanaście lat – jako korepetytorka, nauczycielka, trenerka, wykładowczyni i tutorka – pracowałam w najróżniejszych szkołach i instytucjach edukacyjnych.

Wierzę, że można inaczej, żyć, uczyć się, rozwijać, poznawać, doświadczać, współtworzyć i, że to czego i w jaki sposób uczymy się, może być nam potrzebne w prawdziwym życiu. Wspólnie z żoną Safoną, prowadzimy Szkołę Podstawową i Liceum w Grodzisku Mazowieckim.

Wciąż uczę się nowych rzeczy. Jestem zafascynowany możliwościami Rasperry Pi i WordPressa, a także drukiem 3D, do którego pasją „zarażam” moje dzieci – a tego nie nauczyłem się w szkole. Pasjonuje mnie fotografia, której tajniki również zgłębiałem poza szkolnymi ławkami.

Wierzę, że okazje na zaangażowanie się w ciekawe projekty nadarzają się właściwie stale i nie można się bać w nie angażować. Dzięki powiedzeniu kilka razy bez obawy „Tak!” (zamiast rozważania „A co jeśli to nie wyjdzie…?”), miałem okazję współtworzyć Magazyn „Kreda”, pracuję jako tutor z licealistami z edukacji domowej, a teraz również jestem częścią e:mi.

Klaudia Lach

Kiedy pojawia się możliwość zaangażowania w nowy projekt bądź działalność rzadko mówię „nie”. Dzięki czemu mam przyjemność współtworzyć wiele niezwykłych inicjatyw, jak koordynowanie międzynarodowego konkursu biznesowego dla licealistów oraz poznawać niesamowitych i inspirujących ludzi.

Historyk sztuki. Po studiach pracowała w Państwowym Wydawnictwie Naukowym jako redaktor działu sztuki Encyklopedii, potem jako kierownik Redakcji Sztuki (naukowe książki o sztuce). Od 1993 roku uczy historii sztuki w 21 Społecznym Liceum im. Jerzego Grotowskiego w Warszawie, gdzie do 2017 roku była wicedyrektorem. 

Poznaj naszych autorów:

Agnieszka Gardas

miłośniczka lasu i gór jako miejsca wypoczynku i ładowania baterii – pieszo, na rowerze, czasami na nartach, mama dwóch (jeszcze) nastolatków. Uzależniona od książek i dobrej kawy. Lubi podróżować z mężem na 4 i na dwóch kołach, śpiewać, majsterkować i tworzyć drewniane pomoce edukacyjne dla dzieci i rękodzieło.

Antoni Mikołajczak

Od wczesnej podstawówki uczę się w domu i ostatnie 10 lat, to dla mnie dzięki edukacji domowej ciągłe odkrywanie nowych zainteresowań, pasji i zachwytów, a przede wszystkim tego, jakie to wszystko wokół jest niesamowicie ciekawe. Przez pośrednictwo mojej szkoły poznałem mnóstwo wspaniałych, bardzo dla mnie inspirujących postaci. W moim doświadczeniu, edukacja to po prostu frajda.

Bartosz Tarnowski

Edukator związany z Fundacją Nowy Głos i Warszawską Ligą Debatancką, nauczyciel retoryki w I SLO „Bednarska” w Warszawie. Aktywista na rzecz praw osób z niepełnosprawnościami. Członek redakcji Magazynu Kontakt.

Ewa Kaliszuk

Jestem geografem i przyrodnikiem nieustająco zadziwiona światem i tym jak wiele jest w nim do odkrycia. Fascynują mnie dzieci i ich bycie w przyrodzie. Lubię obserwować ich zabawy, podziwiam kreatywność, cierpliwość, upór w osiągnięciu celu, skłonność do wysiłku, współpracę i ogromną radość z działania. Takie doświadczenia są dla mnie bezcenne – stają się ważnym źródłem inspiracji na drodze poszukiwań odpowiedzi na pytanie o obecną jakość edukacji.

Joanna Sarnecka

antropolożka kultury, opowiadaczka w założonej przez siebie grupie Opowieści z Walizki (www.opowiescizwalizki.pl). Prowadzi warsztaty sztuki opowiadania. Tworzy scenariusze lekcji teatralnych i zajęć o dziedzictwie kulturowym. Prowadzi autorskie działania teatralne z różnymi społecznościami. Wspiera edukację alternatywną i pozaformalną. Pracuje jako mentorka w wolnej szkole w Rzeszowie i jako trenerka programu Szkoła Dialogu.Prezeska Fundacji na Rzecz Kultury „Walizka”.

Kacper Nowicki

Kacper jest współzałożycielem nomagic.ai, gdzie buduje sztuczną inteligencję i oprogramowanie dla robotów przemysłowych, które instaluje w centrach logistycznych, gdzie roboty wspierają ludzi wykonując najbardziej powtarzalną manualną pracę.

Klaudia Lach

Kiedy pojawia się możliwość zaangażowania w nowy projekt bądź działalność rzadko mówię „nie”. Dzięki czemu mam przyjemność współtworzyć wiele niezwykłych inicjatyw, jak koordynowanie międzynarodowego konkursu biznesowego dla licealistów oraz poznawać niesamowitych i inspirujących ludzi.

Mikołaj Stępień

O tym, że edukacja powinna wyglądać inaczej przekonał się, gdy w liceum przyniósł do nauczycielki prowadzącej gazetkę szkolną artykuł o polityce. W odpowiedzi usłyszał, że “jeśli okaże się zbyt kontrowersyjny, nie opublikują go, ale dostanie za niego dodatkową ocenę”. Od tamtej pory uważa się za zwolennika szkoły minimalnej, wolnej od ocen, które jego zdaniem wypaczają istotę edukacji. Szukając odpowiedniego miejsca dla samorozwoju postanowił aplikować na zagraniczne studia. Obecnie studiuje politologię, filozofię i ekonomię na uniwersytecie w angielskim Yorku. Oprócz o edukacji, pisze również o polityce krajowej i międzynarodowej.

Mirosław Orzechowski

Profesor Politechniki Warszawskiej, Dziekan Wydziału Architektury PW. Jest architektem, który obok projektowania i nauczania studentów zawodu architekta, również czasami rysuje i maluje.

Misza Tomaszewski

Misza Tomaszewski jest nauczycielem i wychowawcą w 2. Społecznym Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie oraz redaktorem magazynu “Kontakt”.

Wiktoria Korzecka

Jestem uczennicą, a już niebawem – absolwentką wrocławskiego Liceum Ogólnokształcącego nr 8. Mając swoje doświadczenia, ale też słuchając głosu innych, postanowiłam działać na rzecz zmiany sposobu myślenia o szkole, a – co za tym idzie – prowadzić do poprawy sytuacji uczniów i nauczycieli. Jestem jedną z inicjatorek Wrocławskiego Strajku Uczniowskiego, angażuję się też w działania Fundacji na Rzecz Praw Ucznia. Aby oferować bezpośrednią pomoc w sprawach szkolnych, włączyłam się w inicjatywę Biura Interwencji Obywatelskich, gdzie zostałam koordynatorką działu ds. Praw Uczniów.

Paweł Kacprzyk

student polonistyki, aktywista klimatyczny, drzewołaz. Pasjonat animacji, literatury dla dzieci i gotowania.

Grzegorz Rzepka

Grzegorz Rzepka, ur. 2004, uczeń drugiej klasy XIV LO im. Stanisława Staszica w Warszawie, profil mat–biol-chem. Zainteresowania: filozofia, szachy, debaty.

Ewa Kubeczka

Jan Buczyński

Kacper Gołyński

Katarzyna Matusiak

Marggie

Maria Crespo

Mikołaj Golachowski

Tomasz Pankiewicz

Tosia Kozielec

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuje Przeczytaj więcej

Polityka prywatności
Dołącz do nas i zobacz, że edukacja może wyglądać inaczej!