O nas
Wszyscy jesteśmy zaangażowani w edukację: niektórzy od kilkudziesięciu, a inni od kilku lat. Doświadczamy na co dzień, jak ciekawy, niezwykły i radosny jest czas nauki i rozwijania się. Martwi nas, że często bywa on zmarnowany. Na szczęście zarówno w Polsce, jak i na całym świecie pojawia się coraz więcej nowych, ciekawych rozwiązań, pomysłów i projektów zmieniających i wzbogacających edukacyjną rzeczywistość.
Postanowiliśmy jako grupa pasjonatów stworzyć przestrzeń, w której można dzielić się wiedzą i doświadczeniem dotyczącymi tego, że edukacja może wyglądać inaczej – że uczyć (się) można mądrzej i efektywniej i że szkoła stanowi tylko jeden z elementów obszaru nazywanego uczeniem się.
Publikowane przez nas artykuły, wiadomości, recenzje, felietony, podcasty i webinary mają nam wszystkim dodać odwagi do tego, aby nie ustawać w rozbudzaniu i zaspokajaniu ciekawości, cieszyć i dzielić się wiedzą i rozwijać swoje pasje.
Fundacja
Fundacja Królowej świętej Jadwigi od ponad 25 lat inicjuje i wspiera nowe rozwiązania edukacyjne. Jednym z nich jest portal e:mi – edukacja: można inaczej. Stworzyliśmy go, aby dzielić się wiedzą o tym jak można uczyć inaczej i lepiej.
Zobacz kto współtworzy portal!

Dżemila Sulkiewicz
Chciałabym, żeby każdy miał możliwość uczenia się tak, aby mu to sprawiało radość i go rozwijało. Wierzę, że można zorganizować rzeczywistość edukacyjną inaczej nie tylko dla naszych dzieci, ale i dla nas samych, bo uczymy się przez całe życie.

Ola Sawicka
Od zawsze lubiłam pracę z dziećmi. Miałam wiele szczęścia, gdyż na początku studiów spotkałam ludzi uczących inaczej. Poznałam metodę Montessori i stała się ona moją pasją. Kilkanaście lat temu przeprowadziliśmy się w Beskidy i od tego czasu prowadzimy szkoły i wspieramy edukację domową.

Marcin Sawicki
Przeżyłem ponad pół wieku, nieustannie się ucząc i popełniając błędy. Przyjaźnię się z cudowną żoną, Olą, naszymi dziećmi i niezwykłymi ludźmi, z którymi współpracuję. Wielki wpływ na mój sposób pracy i działania miały harcerstwo i metoda Marii Montessori.

Agnieszka Piwowarczyk-Tudek
Z wykształcenia jestem polonistką i psychologiem. Przez kilkanaście lat – jako korepetytorka, nauczycielka, trenerka, wykładowczyni i tutorka – pracowałam w najróżniejszych szkołach i instytucjach edukacyjnych.

Jan Sawicki
Wierzę, że okazje na zaangażowanie się w ciekawe projekty nadarzają się właściwie stale i nie można się bać w nie angażować. Dzięki powiedzeniu kilka razy bez obawy „Tak!” (zamiast rozważania „A co jeśli to nie wyjdzie…?”), miałem okazję współtworzyć Magazyn „Kreda”, pracuję jako tutor z licealistami z edukacji domowej, a teraz również jestem częścią e:mi.

Krystyna Sulkiewicz
Historyk sztuki. Po studiach pracowała w Państwowym Wydawnictwie Naukowym jako redaktor działu sztuki Encyklopedii, potem jako kierownik Redakcji Sztuki (naukowe książki o sztuce). Od 1993 roku uczy historii sztuki w 21 Społecznym Liceum im. Jerzego Grotowskiego w Warszawie, gdzie do 2017 roku była wicedyrektorem.

Aleksandra Gancarz
Nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, lektorka języka polskiego, wykładowczyni przez kilkanaście lat kształcąca studentki i studentów pedagogiki. Lubi uczyć się nowych rzeczy i towarzyszyć w rozwoju innym ludziom – bez względu na ich wiek.

Anna Godziszewska
Z wykształcenia jestem pedagogiem i socjologiem. Od ponad dziesięciu lat pracuję z dziećmi, ucząc je angielskiego. Zawsze interesowało mnie to, jak działa ludzki mózg, w jaki sposób się uczymy i jak się to ma (lub nie) do sposobów nauczania. Z ciekawością przyglądam się alternatywnym pomysłom i nieszablonowym rozwiązaniom w edukacji.

Krzysztof Olszowski
Jestem studentem na kierunku ekonomia społeczna, aktywnym harcerzem oraz osobą z pasją do odkrywania świata i poznawania ludzi oraz ich problemów. Te trzy aspekty mojego życia często konkurują o uwagę, co nie obywa się bez trudów, ale ich połączenie daje mi ogromną satysfakcję. Przykładem tego jest moja autostopowa wyprawa do Walii, podczas której miałem okazję rozmawiać z napotkanymi ludźmi na temat edukacji.

Marysia Drozdowicz
Najbardziej lubię robić rzeczy wspólnie – z innymi ludźmi. Uważam, że właśnie w ten sposób, nieustannie dzieląc się światem, można nauczyć się najwięcej.
