Gdy na rynku pojawia się popyt na daną usługę, wkrótce pojawi się ona na rynku. To klasyczne stwierdzenie, luźno nawiązujące do praw ekonomii znajduje odzwierciedlenie w każdym sektorze rynku, również w edukacji. W czasach, gdy 30% dzieci marzy o powiązaniu swojej kariery z mediami społecznościowymi (a wśród polskich dziewcząt odsetek ten wynosi nawet 48%) naturalnym zdaje się pojawienie szkół, które do tego przygotowują. Pierwszą taką szkołą w Polsce postanowiło zostać I Prywatne Liceum Ogólnokształcące w Słupsku, które uruchomiło klasę o profilu vlogerskim.
Klasa vlogerska zastąpiła dotychczasową klasę dziennikarską, do której nie będzie już prowadzony nabór. Co ciekawe, nie jest to pierwszy oryginalny profil autorstwa tego liceum. Ta sama placówka uruchomiła dwa lata temu klasę gamingową oraz o profilu nowych technologii.
Szkoła kieruje swój nowo utworzony profil do ludzi aktywnych i ciekawych. Ma on nie tylko przygotowywać do pracy jako youtuber, czy instagramer. Łukasz Jankowski, dyrektor kreatywny liceum zapewnia, że: Uczniowie tego profilu będą posiadali umiejętności graficzne, nauczą się nagrywać i montować materiał wideo, pisać scenariusze/artykuły, zbierać cenny content, dbać o wizerunek marki w mediach, wezmą też udział w szkoleniach z wystąpień publicznych. Nauczą się dzielenia swoją pasją z internautami i zarabiania na tym.
Dzięki temu absolwenci odnajdą się również w marketingu, PR, dziennikarstwie czy fotografii.
Równie interesujący jest model finansowania szkoły. Szkoła jest prywatna, więc uczniowie mają obowiązek płacenia czesnego. Jednak osoby mające średnią powyżej 4.0 i przynajmniej 90 procentową frekwencję są zwolnione z opłat.
Źródło: ithardware.pl, zdrowie.radiozet.pl, businessinsider.com.pl, rmf24.pl