#37 – Na dobry początek (uSawickich Podcast)

Ola i Marcin Sawiccy
0 komentarz

„Początek”, „start”, „restart”, „zaczynamy”, słowa, które wypowiadamy dość często. Dlaczego? Pewnie dlatego, że nieustająco coś rozpoczynamy. Najczęściej naszym marzeniem jest, aby ten „nowy początek” zaowocował lepszymi wynikami w pracy, zrzuceniem kilku kilogramów, zdaniem egzaminu, przeczytaniem listy wybranych książek, czy innymi ciekawymi pomysłami. 

Niezwykle ważnym momentem przy podejmowaniu nowego wyzwania jest start. Często sportowcy, między innymi takich dyscyplin jak : narciarstwo alpejskie, pływanie, kolarstwo analizują i trenują w szczególności ten moment. Na ten temat, odbywają się zajęcia, wykłady czy dyskusje podczas konferencji z psychologii sportu.

W edukacji, ten etap należy także do jednego z bardziej kluczowych. To jest zwykle moment, gdy mamy siłę, zapał, jesteśmy zdeterminowani, często podekscytowani. Zdarza się, że jest to także chwila, w której nabieramy przekonania do podejmowanych działań. W obu przypadkach, stajemy przed ważnymi pytaniami, jak podtrzymać posiadany entuzjazm lub jak go wydobyć ?

Gdy bliżej przyjrzymy się możliwościom naszego działania, okaże się, że posiadamy bardzo dużo środków, którymi możemy wpływać na „wyjście z bloków”. W kontekście edukacji, warto przyjrzeć się miejscu gdzie będzie się uczyć nasze dziecko lub my sami. Ważny może okazać się rytm naszej pracy, czas, w którym działamy, przerwy i ich rodzaj, gadżety, jakimi się otaczamy, poziom hałasu lub ciszy wokół nas, towarzystwo innych osób lub także ich brak, dobór zagadnień, od których planujemy rozpocząć naszą naukę. To i wiele innych elementów, stanowi kalejdoskop zmiennych, w których nasza nauka ma miejsce. Warto przemyśleć, co może decydować o dobrym starcie, a zarazem stanowić większą szansę do ukończenia swojego „biegu”.

Właśnie temu zagadnieniu, poświęcamy jeden z odcinków naszego podcastu „Sawickich”. Dzielimy się w nim naszymi doświadczeniami w „startowaniu”, szczególnie w obszarze dotyczącym nauki dzieci i młodzieży, czy nas samych.  Gdy opowiadamy o bardzo konkretnych rozwiązaniach pragniemy przekazać, jak istotny jest to moment, nie tylko ze względu na realizację danego planu nauki lecz mając także na uwadze ich niezwykłe znaczenie rozwojowe, tak dla naszych młodszych podopiecznych, jak i dorosłych. Rozpoznając i powtarzając ten element naszego życia, możemy się wiele dowiedzieć, poprawić i rozwinąć w działaniu nas samych i powierzonych nam dzieci.

Zachęcamy do słuchania:

Może Cię zainteresować:

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuje Przeczytaj więcej

Polityka prywatności