#39 – Licealne lektury – jak z nimi pracować. Rozmowa z Romanem Zoniem (uSawickich Podcast)

Ola i Marcin Sawiccy
0 komentarz

Lektury, lista zwłaszcza tych obowiązkowych, od zawsze jest tematem dyskusyjnym. Jedni nadają temu zagadnieniu wielkie znaczenie, inni nie zwracają na nie uwagi. Tak czy inaczej każdy licealista musi się z problemem zmóc, choćby na etapie egzaminu maturalnego. Politycy uważają, że lista ta zapewni młodzieży właściwy światopogląd, poloniści dyskutują o spotkaniach ze światową i rodzimą kulturą, a część rodziców drży, aby ich dzieci nie zniechęciły się do czytania.

Jako rodzic, doświadczyłem bogactwa, jakie płynie z rozmowy ze swoimi dziećmi na temat szkolnych tekstów. Często spojrzenie, nas rodziców, ludzi często już bardziej dojrzałych niż w czasach licealnych, może być wielkim wsparciem, dla młodzieży, a z  drugiej strony staje się niezwykłym urozmaiceniem naszych codziennych rodzinnych rozmów. Wyobrażacie sobie rozmowy przy kolacji o mitach greckich, po których zabieramy się do oglądania „Avengers”?

Co zrobić, aby książki te przeczytać, aby czas lektury i rozmów nie był zmarnowany, aby treści dyskusji nawiązywały do realnych problemów nastolatka ? Jak odnieść stawiane w tekstach problemy do naszego „tu i teraz”. O wyzwaniach, stojących w tym obszarze przed licealistami, nauczycielami, a często rodzicami, opowiada Roman Zoń, polonista, pasjonat czytania, entuzjasta rozmów o literaturze.

Zapraszamy do słuchania!

Może Cię zainteresować:

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuje Przeczytaj więcej

Polityka prywatności
Już dostępny!

Przemyślnik edukacyjny

73 pytania będące źródłem edukacyjnej inspiracji i refleksji!