Czy tegoroczna matura rzeczywiście była szczególna dla nauczycieli oraz uczniów i ich rodziców? Czym matura jest (i czy może czy powinna być) “egzaminem dojrzałości”? Jakie są, a jakie mogłyby być egzaminy maturalne? I czy jest w ogóle komukolwiek potrzebna?
Na te i inne pytania próbowali odpowiedzieć goście, którzy przyjęli zaproszenie Redakcji e:mi do udziału w naszej pierwszej (ale nie ostatniej!) debacie.
Dyskusję poprowadził Marcin Sawicki, a wśród dyskutujących znaleźli się:
- Urszula Pietyra – wieloletnia nauczycielka matematyki w I LO im. M. Kopernika w Żywcu; obecnie LO Cogito
- Anna Włodarska – maturzystka LXIV LO im. St. I. Witkiewicza w Warszawie;
- Krzysztofa Lewenstam – polonista z 5 SLO w Milanówku;
- Przemysław Kozielec – dyrektor LO MMS w Grodzisku Mazowieckim.
Jeśli jesteście ciekawi, dlaczego warto zdawać maturę, na czym polega dojrzałość maturzysty, a także jakie są mocne i słabe strony (nie tylko tegorocznych) egzaminów – koniecznie prześledźcie (oglądając lub słuchając) debatę “Matura: Jak jest? Jak mogłoby być?”.
1 komentarz
[…] Zachęcamy również do obejrzenia poprzedniej debaty pt. „Matura: Jak jest? Jak mogłoby być?”. […]