Aktywność antidotum na depresję

Grupa badaczy w lutym tego roku w “The Lancet Psychiatry” opublikowała badania z których jasno wynika, że powinniśmy zacząć zwracać większą uwagę na aspekt aktywności młodych ludzi, których wychowujemy.

Szkoła, zadania domowe, zajęcia dodatkowe czy korepetycje z przedmiotów, z którymi sobie nie radzimy. Te aktywności zajmują nam większość dnia, a do tego trzeba znaleźć jeszcze czas na jedzenie, spanie i socjalizację. Nasze wymagania wobec młodzieży rozmijają się z ich potrzebą swobody. A nawet jeżeli pojawia się wolny czas, to zmęczenie wynikające z ilości obowiązków sprawia, że nie są wystarczająco aktywni.

Badania naukowców w składzie Aaron Kandola, Gemma Lewis, David P. J. Osborn, Brendon Stubbs i Joseph F. Hayes dotyczące związków ruchu ze stanem psychicznym ludzi młodych, wyraźnie wskazują, że nastolatki o niewielkiej skłonności do ruchu znacznie częściej zapadają na depresję niż ich bardziej ruchliwi rówieśnicy. Naukowcy odkryli, że każde dodatkowe 60 minut siedzącego trybu życia w wieku dwunastu, czternastu i szesnastu lat wiązało się ze wzrostem wskaźnika depresji odpowiednio o 11,1%, 8% lub 10,5%, w wieku  lat osiemnastu.

Źródło: thelancet.com

Autor

Udostępnij

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on reddit
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

Dołącz do dyskusji

może cię zainteresować

Jesteś zaangażowanym rodzicem, opiekunem?

Chcesz jeszcze lepiej uczyć swoich uczniów i uczennice?

Dołącz do e:mi - zapisz się do newslettera

Jesteś zaangażowanym rodzicem, opiekunem?
Chcesz jeszcze lepiej uczyć swoich uczniów i uczennice?
Dołącz do e:mi - zapisz się do newslettera
O Nas - krótko

Dodajemy odwagi do zmian w edukacji.
Prezentujemy nowatorskie rozwiązania.
Tworzymy przestrzeń do dyskusji.

Przewiń do góry
DARMOWY EBOOK

Po co tyle tego hasania po lesie?

12 pytań dotyczących leśnej edukacji