W 1968 roku Dr. George Land przebadał grupę kontrolną 1 600 dzieci w wieku 5 lat pod kątem ich kreatywności. Posłużył się on specjalnym testem na kreatywność zaprojektowanym dla NASA w celu wyszukiwania innowacyjnie myślących inżynierów i naukowców. Wyniki badań były tak zaskakujące, że Dr. Land postanowił kontynuować badania i tę samą grupę dzieci przebadał ponownie, gdy ukończyły one 10 i potem 15 lat. Jakie więc były wyniki? Okazało się, że wśród 5 latków aż 98% z nich wykazywało się kreatywnością na poziomie geniuszu! Niestety, wśród 10 latków wynik ten spadł do 30%, a wśród 15 latków wynosił już jedynie 12%.
Przy użyciu tego samego testu przebadano także olbrzymią liczbę 280 000 dorosłych powyżej 25. roku życia – genialną kreatywnością wykazało się wówczas jedynie 2% badanych.
Wyniki te jednoznacznie wskazują na to, o czym mówił w swoim wystąpieniu na konferencji TED Sir Ken Robinson: “Picasso powiedział kiedyś: „Wszystkie dzieci rodzą się artystami.” Największy problem to pozostać artystą w miarę dorastania. Do kreatywności nie dorastamy, tylko z niej wyrastamy, a właściwie zostajemy z niej wyedukowani”.