Uczenie przez patrzenie

Marcin Sawicki
0 komentarz

Zapraszamy do wysłuchania podcastu z Joanną Pętkowską-Hankel, architektem i nauczycielem akademickim. Od kilku lat prowadzi w Krzyżowej rodzinne plenery rysunkowo-malarskie w ramach „Szkoły Patrzenia”.

W rozmowie dzieli się z nami przemyśleniami na temat powodów, dla których warto rysować, przede wszystkim z natury. Plenery są sposobem na wnikliwe przyglądanie się rysowanym obiektom i ich relacji z otoczeniem, stanowią jednocześnie sposób na tworzenie „bazy danych” na ich temat.

Ta aktywnie zdobyta wiedza, mniej lub bardziej świadomie, ujawnia się w innych dziedzinach, na przykład na lekcjach historii lub na studiach, podczas projektowania. Plenery rodzinne mają ponadto zaletę wspólnego doświadczenia: razem zmagamy się z trudnościami i zmęczeniem, równocześnie, zbiorowo przeżywamy radość tworzenia.

Rozmówczyni przekazuje także sugestie na temat sposobów rozwijania u dzieci naturalnej potrzeby rysowania oraz przestrzega przed błędami jakie można, jej zdaniem, w tej kwestii popełnić. 

Może Cię zainteresować:

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuje Przeczytaj więcej

Polityka prywatności
Już dostępny!

Przemyślnik edukacyjny

73 pytania będące źródłem edukacyjnej inspiracji i refleksji!