Uczenie przez patrzenie

Zapraszamy do wysłuchania podkastu z Joanną Pętkowską-Hankel, architektem i nauczycielem akademickim. Od kilku lat prowadzi w Krzyżowej rodzinne plenery rysunkowo-malarskie w ramach „Szkoły Patrzenia”.

W rozmowie dzieli się z nami przemyśleniami na temat powodów, dla których warto rysować, przede wszystkim z natury. Plenery są sposobem na wnikliwe przyglądanie się rysowanym obiektom i ich relacji z otoczeniem, stanowią jednocześnie sposób na tworzenie „bazy danych” na ich temat.

Ta aktywnie zdobyta wiedza, mniej lub bardziej świadomie, ujawnia się w innych dziedzinach, na przykład na lekcjach historii lub na studiach, podczas projektowania. Plenery rodzinne mają ponadto zaletę wspólnego doświadczenia: razem zmagamy się z trudnościami i zmęczeniem, równocześnie, zbiorowo przeżywamy radość tworzenia.

Rozmówczyni przekazuje także sugestie na temat sposobów rozwijania u dzieci naturalnej potrzeby rysowania oraz przestrzega przed błędami jakie można, jej zdaniem, w tej kwestii popełnić. 

Autor

Udostępnij

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on reddit
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

Dołącz do dyskusji

może cię zainteresować

Szkoła, wioska, nauczyciel

Kolejna rozmowa z panem profesorem Markiem Kaczmarzykiem koncentruje się na wzajemnych relacjach rodziców i nauczycieli, a konkretniej zespołów nauczycieli. Chodzi o przywrócenie tej relacji należytej

Czytaj więcej »

Jesteś zaangażowanym rodzicem, opiekunem?

Chcesz jeszcze lepiej uczyć swoich uczniów i uczennice?

Dołącz do e:mi - zapisz się do newslettera

Jesteś zaangażowanym rodzicem, opiekunem?
Chcesz jeszcze lepiej uczyć swoich uczniów i uczennice?
Dołącz do e:mi - zapisz się do newslettera
O Nas - krótko

Dodajemy odwagi do zmian w edukacji.
Prezentujemy nowatorskie rozwiązania.
Tworzymy przestrzeń do dyskusji.

Przewiń do góry
DARMOWY EBOOK

Po co tyle tego hasania po lesie?

12 pytań dotyczących leśnej edukacji