Uczenie przez patrzenie

Marcin Sawicki
0 komentarz

Zapraszamy do wysłuchania podcastu z Joanną Pętkowską-Hankel, architektem i nauczycielem akademickim. Od kilku lat prowadzi w Krzyżowej rodzinne plenery rysunkowo-malarskie w ramach „Szkoły Patrzenia”.

W rozmowie dzieli się z nami przemyśleniami na temat powodów, dla których warto rysować, przede wszystkim z natury. Plenery są sposobem na wnikliwe przyglądanie się rysowanym obiektom i ich relacji z otoczeniem, stanowią jednocześnie sposób na tworzenie „bazy danych” na ich temat.

Ta aktywnie zdobyta wiedza, mniej lub bardziej świadomie, ujawnia się w innych dziedzinach, na przykład na lekcjach historii lub na studiach, podczas projektowania. Plenery rodzinne mają ponadto zaletę wspólnego doświadczenia: razem zmagamy się z trudnościami i zmęczeniem, równocześnie, zbiorowo przeżywamy radość tworzenia.

Rozmówczyni przekazuje także sugestie na temat sposobów rozwijania u dzieci naturalnej potrzeby rysowania oraz przestrzega przed błędami jakie można, jej zdaniem, w tej kwestii popełnić. 

Może Cię zainteresować:

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuje Przeczytaj więcej

Polityka prywatności