Skanowanie mózgu nastolatka

Zainteresowanie odkryciami z zakresu neurobiologii przestaje być na szczęście tylko modą, a wiedza i doświadczenie specjalistów powoli przenikają do świadomości rodziców i nauczycieli. W Polsce badaniami z tego zakresu (szczególnie zaś mózgami nastolatków) i propagowaniem ich wyników zajmuje się dr Marek Kaczmarzyk. Jego wypowiedzi można obejrzeć i wysłuchać w sieci.

O mechanizmach i procesach zachodzących w umysłach nastolatków pisze się na całym świecie. Stephen Merill w interesującym artykule o “dekodowaniu mózgu nastolatka” przekazuje wiele ciekawych rad, np; jakich argumentów używać w rozmowie z nastolatkiem w czasie, w jakim kontekście odnosić się do grupy rówieśniczej i wykorzystywać jej siłę oddziaływania. Tekst opiera się w dużym stopniu na wnioskach zawartych w książce brytyjskiej neurobiolog Sarah-Jayne Blakemore Wynaleźć siebie. Sekretne życie mózgu nastolatka.

Autor

Udostępnij

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on reddit
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

Dołącz do dyskusji

może cię zainteresować

Szkoła, wioska, nauczyciel

Kolejna rozmowa z panem profesorem Markiem Kaczmarzykiem koncentruje się na wzajemnych relacjach rodziców i nauczycieli, a konkretniej zespołów nauczycieli. Chodzi o przywrócenie tej relacji należytej

Czytaj więcej »

Uczenie przez patrzenie

Zapraszamy do wysłuchania podkastu z Joanną Pętkowską-Hankel, architektem i nauczycielem akademickim. Od kilku lat prowadzi w Krzyżowej rodzinne plenery rysunkowo-malarskie w ramach „Szkoły Patrzenia”. W

Czytaj więcej »

Jesteś zaangażowanym rodzicem, opiekunem?

Chcesz jeszcze lepiej uczyć swoich uczniów i uczennice?

Dołącz do e:mi - zapisz się do newslettera

Jesteś zaangażowanym rodzicem, opiekunem?
Chcesz jeszcze lepiej uczyć swoich uczniów i uczennice?
Dołącz do e:mi - zapisz się do newslettera
O Nas - krótko

Dodajemy odwagi do zmian w edukacji.
Prezentujemy nowatorskie rozwiązania.
Tworzymy przestrzeń do dyskusji.

Przewiń do góry
DARMOWY EBOOK

Po co tyle tego hasania po lesie?

12 pytań dotyczących leśnej edukacji