Nie każdy uczeń ma możliwość uczenia się online – wyniki ankiety

Bardzo dużo ciekawych informacji możemy wyczytać z wyników ankiety przeprowadzonej na portalu Librus Rodzina. Ankietę, jak wygląda zdalne nauczanie, przeprowadzono od 1 do 6 kwietnia na wspomnianym portalu i wzięło w niej udział prawie 21 tysięcy rodziców – użytkowników portalu. 

Niemal połowa z nich ma dzieci uczęszczające do klas IV-VI szkoły podstawowej. Rodzice dzieci klas I-III szkoły podstawowej stanowią 35%, uczniów klas VII-VIII – 23 %, a 17 % – uczniów szkół ponadpodstawowych.

Jednak nie to jest najważniejsze. Informacja, która na pierwszy rzut oka wygląda niewinnie, bo prawie dwie trzecie rodziców deklaruje, że jest w stanie zapewnić urządzenie do nauki online każdemu dziecku, po głębszym wniknięciu staje się już nieco bardziej niepokojąca.

Mianowicie ponad jedna trzecia respondentów musi dzielić sprzęt między dwoje lub więcej dzieci. Czy w takiej sytuacji edukacja zdalna faktycznie jest w stanie się sprawdzić i stanowić doskonały substytut edukacji tradycyjnej?

Podążając dalej, możemy wyczytać z ankiety, że według 53 % rodziców zdalne nauczanie jest realizowane ze wszystkich przedmiotów, a według 29 % – z większości przedmiotów.  5% badanych stwierdziło, że kształcenie na odległość odbywa się z połowy przedmiotów,  9% –  że z mniej niż połowy. natomiast 4 % mówi, że nauczanie zdalne nie jest realizowane z żadnego przedmiotu.

Wedle relacji rodziców nauczyciele przede wszystkim przesyłają zakres materiału z podręcznika i ćwiczeń, a także inne materiały do samodzielnego zrealizowania.

Cieszy fakt, że wśród ogromnej liczby nauczycieli, którzy bazują na gotowych i dostępnych w sieci materiałach, są i tacy, którzy sami przygotowują filmy i udostępniają je dzieciom. Potwierdza to 16% rodziców.

Warto też wspomnieć, że większość badanych rodziców twierdzi, że ich dzieci są za bardzo obciążone nauką w ramach zdalnego kształcenia. Co trzeci badany rodzic uznał, że nauki jest w sam raz, a tylko 5%., że nauki jest za mało.

Podsumowując, muszę przyznać, że mimo ponad 21 tysięcy ankietowanych, moim zdaniem jest to zbyt mało, żeby na podstawie tych wyników zbudować sobie pełny obraz sytuacji. Dodatkowo rodzice, którzy nie mają jak zapewnić edukacji online swoim dzieciom, często też mogą nie mieć możliwości wzięcia udziału w ankiecie przeprowadzanej online, więc w tym obszarze wyniki te mogą być nieco odbiegające od rzeczywistości. 

Źródło: PAP

Autor

Udostępnij

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on reddit
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

Dołącz do dyskusji

może cię zainteresować

Kontakt z naturą a IQ

Obcowanie z naturą jest coraz bardziej doceniane, w szczególności w edukacji. Świadczy o tym między innymi rosnąca liczba szkół leśnych czy popularyzacja nauczania na świeżym

Czytaj więcej »

Strefa wolna od…

Miasto Poznań sfinansuje inicjatywę mającą na celu przeciwdziałanie dyskryminacji ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową w placówkach oświatowych. Realizacją projektu „Szkoła strefą wolną

Czytaj więcej »

Jesteś zaangażowanym rodzicem, opiekunem?

Chcesz jeszcze lepiej uczyć swoich uczniów i uczennice?

Dołącz do e:mi - zapisz się do newslettera

Jesteś zaangażowanym rodzicem, opiekunem?
Chcesz jeszcze lepiej uczyć swoich uczniów i uczennice?
Dołącz do e:mi - zapisz się do newslettera
O Nas - krótko

Dodajemy odwagi do zmian w edukacji.
Prezentujemy nowatorskie rozwiązania.
Tworzymy przestrzeń do dyskusji.

Przewiń do góry