Samoorganizujący się system nauczania

Marcin Sawicki
0 komentarz

Sugata Mitra – badacz edukacyjny, laureat nagrody TED w 2013 roku – opowiada o prowadzonych przez siebie badaniach, które miały pokazać, jak grupy dzieci wspólnie szukają odpowiedzi na – wydawałoby się – bardzo trudne pytania często stawiane w nieznanym im języku. Eksperymenty prowadzone były w różnych środowiskach, od biednych rejonów Indii i Republiki Południowej Afryki czy Kambodży po Wielką Brytanię i Włochy.

Efekty współpracy uczniów były naprawdę zaskakujące! Wiedza zdobywana w czasie pozornie chaotycznej kooperacji była solidnie utrwalona, co sprawdzono przy użyciu testów, jakie zdają uczniowie nauczani tradycyjnie przez nauczycieli. Ten słynny eksperyment, określany mianem “Dziura w murze” (“Hole in the Wall”), pokazał, że przy braku nadzoru i formalnie prowadzonych lekcji, dzieci mogą uczyć się  same nawzajem.

Badania rozpoczęły się już ponad piętnaście lat temu, może więc warto, aby wnioski z nich płynące zacząć wreszcie wprowadzać w życie.

Może Cię zainteresować:

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuje Przeczytaj więcej

Polityka prywatności
Dołącz do nas i zobacz, że edukacja może wyglądać inaczej!