Samoorganizujący się system nauczania

Marcin Sawicki
0 komentarz

Sugata Mitra – badacz edukacyjny, laureat nagrody TED w 2013 roku – opowiada o prowadzonych przez siebie badaniach, które miały pokazać, jak grupy dzieci wspólnie szukają odpowiedzi na – wydawałoby się – bardzo trudne pytania często stawiane w nieznanym im języku. Eksperymenty prowadzone były w różnych środowiskach, od biednych rejonów Indii i Republiki Południowej Afryki czy Kambodży po Wielką Brytanię i Włochy.

Efekty współpracy uczniów były naprawdę zaskakujące! Wiedza zdobywana w czasie pozornie chaotycznej kooperacji była solidnie utrwalona, co sprawdzono przy użyciu testów, jakie zdają uczniowie nauczani tradycyjnie przez nauczycieli. Ten słynny eksperyment, określany mianem “Dziura w murze” (“Hole in the Wall”), pokazał, że przy braku nadzoru i formalnie prowadzonych lekcji, dzieci mogą uczyć się  same nawzajem.

Badania rozpoczęły się już ponad piętnaście lat temu, może więc warto, aby wnioski z nich płynące zacząć wreszcie wprowadzać w życie.

Może Cię zainteresować:

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuje Przeczytaj więcej

Polityka prywatności
Już dostępny!

Przemyślnik edukacyjny

73 pytania będące źródłem edukacyjnej inspiracji i refleksji!