Samoorganizujący się system nauczania

Sugata Mitra – badacz edukacyjny, laureat nagrody TED w 2013 roku – opowiada o prowadzonych przez siebie badaniach, które miały pokazać, jak grupy dzieci wspólnie szukają odpowiedzi na – wydawałoby się – bardzo trudne pytania często stawiane w nieznanym im języku. Eksperymenty prowadzone były w różnych środowiskach, od biednych rejonów Indii i Republiki Południowej Afryki czy Kambodży po Wielką Brytanię i Włochy.

Efekty współpracy uczniów były naprawdę zaskakujące! Wiedza zdobywana w czasie pozornie chaotycznej kooperacji była solidnie utrwalona, co sprawdzono przy użyciu testów, jakie zdają uczniowie nauczani tradycyjnie przez nauczycieli. Ten słynny eksperyment, określany mianem “Dziura w murze” (“Hole in the Wall”), pokazał, że przy braku nadzoru i formalnie prowadzonych lekcji, dzieci mogą uczyć się  same nawzajem.

Badania rozpoczęły się już ponad piętnaście lat temu, może więc warto, aby wnioski z nich płynące zacząć wreszcie wprowadzać w życie.

Autor

Udostępnij

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on reddit
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

Dołącz do dyskusji

może cię zainteresować

Jesteś zaangażowanym rodzicem, opiekunem?

Chcesz jeszcze lepiej uczyć swoich uczniów i uczennice?

Dołącz do e:mi - zapisz się do newslettera

Jesteś zaangażowanym rodzicem, opiekunem?
Chcesz jeszcze lepiej uczyć swoich uczniów i uczennice?
Dołącz do e:mi - zapisz się do newslettera
O Nas - krótko

Dodajemy odwagi do zmian w edukacji.
Prezentujemy nowatorskie rozwiązania.
Tworzymy przestrzeń do dyskusji.

Przewiń do góry
DARMOWY EBOOK

Po co tyle tego hasania po lesie?

12 pytań dotyczących leśnej edukacji