Czas przed ekranem – postaw na jakość

Natknąłem się niedawno na bardzo ciekawy tekst dotyczący czasu, jaki dzieci spędzają przed ekranami telefonów. Mianowicie, według Amy Orben, psycholożki z Uniwersytetu Cambridge, nie powinniśmy się martwić o czas jaki spędzają dzieci wpatrując się w ekran swojego telefonu, a powinniśmy skupić się raczej na jakości spędzanego przed nim czasu.

Troska rodziców o to, żeby ich dzieci spędzały przed ekranem jak najmniej czasu, jest czymś naturalnym, ale w rzeczywistości nie jest poparta dowodami naukowymi. Jak wspomina psycholog – „Ekrany nie są lekami, które mają wyraźny wpływ na mózg i zachowanie; w istocie mocne dowody na to, że ekrany, wyrządzają powszechną szkodę, prawie nie istnieją”.

Jak kontynuuje dalej Amy Orben, liczy się nie tyle ilość czasu, jaką dzieci spędzają przed ekranem, ale jakość tego, co robią z tym czasem. Działania takie jak rozmowy wideo z przyjaciółmi czy nawet granie z przyjaciółmi w Internecie, szczególnie w obecnym czasie, pomogą zmniejszyć negatywne skutki braku spotkań ze znajomymi.

Podobne zdanie mają badacze z MIT, którzy w jednym z raportów piszą, że korzystanie z narzędzi cyfrowych do robienia różnych rzeczy, od stron internetowych po filmy na coraz popularniejszą platformę TikTok, jest w rzeczywistości doskonałym sposobem na pobudzanie kreatywności dzieci.

Dlatego zanim następnym razem załamią wam się ręce na widok swojej pociechy wpatrzonej w telefon, może warto zobaczyć co na nim robi, a jeżeli odpowiedź was nie zadowala, spróbować podsunąć jakieś ciekawe miejsca w sieci czy aplikacje, które zastąpią pasywne oglądanie, twórczą i kreatywną rozrywką.

Zachęcam do lektury całego tekstu: www.inc.com/jessica-stillman/psychologist-stop-worrying-about-kids-screen-time-do-this-instead

Autor

Udostępnij

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on reddit
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

Dołącz do dyskusji

może cię zainteresować

Sztuka a nauka

Nie od dziś wiadomo, że obcowanie ze sztuką, w dowolnej formie, niesie za sobą wiele korzyści. Od zwykłej przyjemności, przez poszerzanie swojej wiedzy o kulturze,

Czytaj więcej »

Leśna edukacja “od kuchni”

Zdrowe odżywianie jest obok ruchu kolejnym ważnym elementem pomagającym zapobiegać chorobom cywilizacyjnym. W przyrodzie odnajdujemy różnorodne zioła lecznicze, owoce i inne rośliny, przy pomocy których można przekazywać wiedzę dotyczącą zdrowia.

Czytaj więcej »

Neuronauka a matematyka

Spośród wszystkich elementarnych przedmiotów jakie zgłębia każdy człowiek, niezależnie od systemu edukacji, matematyka zawsze budzi największe emocje. Delikatny charakter tego przedmiotu, wymagający nie tylko dobrego

Czytaj więcej »

Leśna edukacja w akcji

Po obejrzeniu wielu filmów o leśnych przedszkolach i szkołach z całego świata, wygląda na to, że dzieci zazwyczaj nie mają nic przeciwko temu, żeby bawić się na dworze w deszczu i błocie i niekoniecznie komfortowej temperaturze.

Czytaj więcej »

Jesteś zaangażowanym rodzicem, opiekunem?

Chcesz jeszcze lepiej uczyć swoich uczniów i uczennice?

Dołącz do e:mi - zapisz się do newslettera

Jesteś zaangażowanym rodzicem, opiekunem?
Chcesz jeszcze lepiej uczyć swoich uczniów i uczennice?
Dołącz do e:mi - zapisz się do newslettera
O Nas - krótko

Dodajemy odwagi do zmian w edukacji.
Prezentujemy nowatorskie rozwiązania.
Tworzymy przestrzeń do dyskusji.

Przewiń do góry
DARMOWY EBOOK

Po co tyle tego hasania po lesie?

12 pytań dotyczących leśnej edukacji