„The power of yet” – żyć w świecie pozwalającym na rozwój

„The power of yet” – żyć w świecie pozwalającym na rozwój

Są kwestie w edukacji, które naprawdę trudno zmienić. Są jednak i takie, na zmianę których można zdecydować się natychmiast. Nie są to wcale zmiany proste, bo dotyczą naszej mentalności i nawyków, ale są niezwykle ważne, ponieważ dotyczą często naszych najbliższych, dzieci, uczniów czy podopiecznych.
O tym, jak stworzyć środowisko sprzyjające rozwojowi, opowiada, posługując się wynikami obserwacji i wieloletnimi doświadczeniami, Carol Dweck, psycholog i profesor Uniwersytetu Stanford. Badaczka opisuje badania efektów koncentracji uwagi uczniów High School in Chicago Grades na procesie uczenia się, a nie tylko jego rezultatach czy związanej z nimi gratyfikacji. Nazywa to rezygnacją z tyranii “Już” (oczekiwania natychmiastowej nagrody) na rzecz siły “Jeszcze nie” (nastawienia na stały rozwój) – i przedstawia kilka pomysłów na to, jak u własnych dzieci czy uczniów zbudować most do myślenia „Jeszcze nie”. Inspirujące.

Autor

Udostępnij

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on reddit
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

Dołącz do dyskusji

może cię zainteresować

Szkoła, wioska, nauczyciel

Kolejna rozmowa z panem profesorem Markiem Kaczmarzykiem koncentruje się na wzajemnych relacjach rodziców i nauczycieli, a konkretniej zespołów nauczycieli. Chodzi o przywrócenie tej relacji należytej

Czytaj więcej »

Uczenie przez patrzenie

Zapraszamy do wysłuchania podkastu z Joanną Pętkowską-Hankel, architektem i nauczycielem akademickim. Od kilku lat prowadzi w Krzyżowej rodzinne plenery rysunkowo-malarskie w ramach „Szkoły Patrzenia”. W

Czytaj więcej »

Jesteś zaangażowanym rodzicem, opiekunem?

Chcesz jeszcze lepiej uczyć swoich uczniów i uczennice?

Dołącz do e:mi - zapisz się do newslettera

Jesteś zaangażowanym rodzicem, opiekunem?
Chcesz jeszcze lepiej uczyć swoich uczniów i uczennice?
Dołącz do e:mi - zapisz się do newslettera
O Nas - krótko

Dodajemy odwagi do zmian w edukacji.
Prezentujemy nowatorskie rozwiązania.
Tworzymy przestrzeń do dyskusji.

Przewiń do góry
DARMOWY EBOOK

Po co tyle tego hasania po lesie?

12 pytań dotyczących leśnej edukacji