„The power of yet” – żyć w świecie pozwalającym na rozwój

Marcin Sawicki
0 komentarz

Są kwestie w edukacji, które naprawdę trudno zmienić. Są jednak i takie, na zmianę których można zdecydować się natychmiast. Nie są to wcale zmiany proste, bo dotyczą naszej mentalności i nawyków, ale są niezwykle ważne, ponieważ dotyczą często naszych najbliższych, dzieci, uczniów czy podopiecznych.

O tym, jak stworzyć środowisko sprzyjające rozwojowi, opowiada, posługując się wynikami obserwacji i wieloletnimi doświadczeniami, Carol Dweck, psycholog i profesor Uniwersytetu Stanford.

Badaczka opisuje badania efektów koncentracji uwagi uczniów High School in Chicago Grades na procesie uczenia się, a nie tylko jego rezultatach czy związanej z nimi gratyfikacji. Nazywa to rezygnacją z tyranii “Już” (oczekiwania natychmiastowej nagrody) na rzecz siły “Jeszcze nie” (nastawienia na stały rozwój) – i przedstawia kilka pomysłów na to, jak u własnych dzieci czy uczniów zbudować most do myślenia „Jeszcze nie”. Inspirujące.

Może Cię zainteresować:

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuje Przeczytaj więcej

Polityka prywatności
Już dostępny!

Przemyślnik edukacyjny

73 pytania będące źródłem edukacyjnej inspiracji i refleksji!