Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Korea Institute for Curriculum and Evaluation, jeden na dziesięciu uczniów koreańskich gimnazjów ma poważne problemy z przedmiotami ścisłymi, a konkretnie z opanowaniem ledwie 20% omawianych zagadnień.
Badanie to było częścią większego sondażu podkreślającego chroniczne złe samopoczucie w koreańskim systemie edukacji publicznej.
Południowokoreańskie Ministerstwo Edukacji już od kilku lat publikuje wyniki kształcenia uczniów szkół średnich i gimnazjów w kluczowych przedmiotach, takich jak koreański, angielski i matematyka. Po tegorocznej ocenie ministerstwo po raz pierwszy ujawniło jednak wyniki dotyczące przedmiotów ścisłych, które nie będąc obowiązkowymi przedmiotami kwalifikującymi na studia, były pomijane od 2005 roku.
Po opublikowaniu wyników eksperci ds. edukacji zaczęli coraz głośniej mówić o potrzebie zajęcia się fatalnym według nich stanem edukacji przedmiotowej.
Wiedzę przyszłych studentów oceniono w czterech kategoriach: doskonała (rozumie ponad 80 procent przedmiotów), średnia (rozumie od 50 do 80 procent), standardowa (rozumie od 20 do 50 procent) i poniżej normy (rozumie mniej niż 20 procent). Około 53 procent badanych przyszłych studentów uzyskało ocenę standardową lub niższą.
Warto śledzić, jakie rozwiązania zdiagnozowanych w badaniach problemów zaproponują Koreańczycy, ponieważ znając ich bardzo poważne podejście do edukacji, możemy spodziewać się ciekawych koncepcji i pomysłów mających na celu poprawę sytuacji nie tylko w odniesieniu do nauczania przedmiotów ścisłych.