Debata receptą na języki i przedmioty ścisłe

Jan Sawicki
1 komentarz

Badania dowodzą, że dzieci częściej nakłaniane do uzasadniania swoich opinii radzą sobie lepiej w przedmiotach ścisłych i nauce języków obcych.

Dzieci zachęcane do udziału w debacie wyprzedziły w opanowaniu materiału prawie o dwa miesiące te, które nie wzięły w nich udziału. Według nowych badań uczniowie, którzy często dyskutują lub nawet się kłócą, częściej radzą sobie dobrze z angielskim, matematyką i naukami ścisłymi.

Sugeruje to, że zachęcanie dzieci ze szkół podstawowych do wyjaśniania swoich odpowiedzi czy dyskutowania z kolegami z klasy może pomóc im w osiągnięciu większych postępów w tych podstawowych przedmiotach.

W sumie 78 szkół podstawowych w Anglii o ponadprzeciętnej liczbie biedniejszych dzieci wzięło udział w próbie „Dialogic Teaching”, której rezultaty opublikowała Education Endowment Foundation (EEF).

Na czym polegało badanie?

Nauczyciele zostali zachęceni do zadawania uczniom otwartych pytań, zachęcających ich do zgłębienia danego tematu, zamiast po prostu odpowiedzenia „tak” lub „nie”.

Niezależna ocena przeprowadzona przez naukowców z Sheffield Hallam University wykazała, że ​​2493 dzieci w wieku 9 i 10 lat, które wzięły udział w tym badaniu, poczyniło postępy średnio o dwa miesiące nauki większe w języku angielskim i przedmiotach ścisłych niż grupa o podobnej liczebności, niezachęcaną do „drążenia tematu” i dyskusji.

Dzieci w obu grupach były testowane na każdym z przedmiotów przed programem i po nim.

Wnioski

Naukowcy EEF twierdzą, że wnioski z badania wskazują, że takie podejście do nauczania może poprawić ogólne umiejętności myślenia i uczenia się młodych ludzi, a nie tylko ich wiedzę przedmiotową.

Poprzednie badania prowadzone przez fundację wykazały podobnie pozytywne wyniki. W ramach eksperymentu, z którego raport opublikowano w sierpniu 2018 roku pod tytułem „Thinking, Doing, Talking Science”, uczniom szkół podstawowych zadawano szerokie pytania, takie jak „Skąd wiemy, że Ziemia jest kulą?”. Pomogło to pobudzić dyskusję na tematy naukowe – co oceniający uznali za skuteczne rozwiązanie w zwiększaniu zaangażowania dzieci w proces nauki.

Źródło: Independent

Może Cię zainteresować:

1 komentarz

Neuronauka a matematyka - e:mi 22 stycznia 2021 - 19:03

[…] Debata receptą na języki i przedmioty ścisłe […]

Odpowiedz

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuje Przeczytaj więcej

Polityka prywatności
Dołącz do nas i zobacz, że edukacja może wyglądać inaczej!