Musimy nadgonić materiał? Nie! Irlandia Północna tłumaczy, jaką narrację należy przybrać po powrocie do nauki stacjonarnej.
Zgodnie z wytycznymi Departamentu Edukacji, po powrocie do edukacji stacjonarnej, nauczyciele powinni unikać używania terminów takich jak „trzeba nadrobić zaległości”. Swoje sugestie motywuje tym, że narracja “straconego czasu” może wywierać na dzieci niepotrzebną presję i zwiększać niepokój, którego młodzi mają już wystarczająco dużo.
Wytyczne mówią również, że szkoły powinny wspierać dzieci w ponownym nawiązywaniu kontaktów społecznych, budowaniu pozytywnych relacji i entuzjastycznym zaangażowaniu w naukę. Wizja ta zakłada zrównoważony przebieg dnia, kiedy dzieci mogą się bawić, ale jednocześnie są gotowe do nauki i czują się na siłach do funkcjonowania na takim poziomie, jak przed pandemią. Departament zaznacza, że szkoły mogą dostosować program nauczania do potrzeb i zainteresowań uczniów, gdy wrócą do sal lekcyjnych. Ma to pomóc w ponownym zaaklimatyzowaniu się i wdrożeniu w system edukacji stacjonarnej. Początkowo szkoły mają skupić się na przyzwyczajeniu uczniów do rutyny, interakcji z innymi i ponownym utrzymaniu koncentracji.
Jak tłumaczy Departament Edukacji, jedną z najpoważniejszych konsekwencji uczenia się na odległość jest brak rozwoju społecznego, który wiąże się chociażby z przynależnością do społeczności szkolnej. Relacje rówieśnicze są niezbędne dla rozwoju dziecka. Młodzi mogli doświadczyć różnych strat podczas pandemii, w tym utraty relacji z rówieśnikami. Wiele głębokich relacji może wymagać zainwestowania i przywrócenia.
Departament stwierdził również, że wychowanie fizyczne (WF) i zabawy na świeżym powietrzu powinny odgrywać szczególną rolę dla uczniów, ponieważ wielu z nich ma ograniczoną aktywność fizyczną poza szkołą. Departament zaleca, aby szkoły zapewniały dzieciom i młodzieży co najmniej dwie godziny zajęć WF w każdym tygodniu. Podkreśla, że to zalecenie nigdy nie było tak ważne, jak teraz.
Źródło: bbc.com