Musimy nadgonić materiał? Nie!

Musimy nadgonić materiał? Nie! Irlandia Północna tłumaczy, jaką narrację należy przybrać po powrocie do nauki stacjonarnej.

Zgodnie z wytycznymi Departamentu Edukacji, po powrocie do edukacji stacjonarnej, nauczyciele powinni unikać używania terminów takich jak „trzeba nadrobić zaległości”. Swoje sugestie motywuje tym, że narracja “straconego czasu” może wywierać na dzieci niepotrzebną presję i zwiększać niepokój, którego młodzi mają już wystarczająco dużo. 

Wytyczne mówią również, że szkoły powinny wspierać dzieci w ponownym nawiązywaniu kontaktów społecznych, budowaniu pozytywnych relacji i entuzjastycznym zaangażowaniu w naukę. Wizja ta zakłada zrównoważony przebieg dnia, kiedy dzieci mogą się bawić, ale jednocześnie są gotowe do nauki i czują się na siłach do funkcjonowania na takim poziomie, jak przed pandemią. Departament zaznacza, że szkoły mogą dostosować program nauczania do potrzeb i zainteresowań uczniów, gdy wrócą do sal lekcyjnych. Ma to pomóc w ponownym zaaklimatyzowaniu się i wdrożeniu w system edukacji stacjonarnej. Początkowo szkoły mają skupić się na przyzwyczajeniu uczniów do rutyny, interakcji z innymi i ponownym utrzymaniu koncentracji.

Jak tłumaczy Departament Edukacji, jedną z najpoważniejszych konsekwencji uczenia się na odległość jest brak rozwoju społecznego, który wiąże się chociażby z przynależnością do społeczności szkolnej. Relacje rówieśnicze są niezbędne dla rozwoju dziecka. Młodzi mogli doświadczyć różnych strat podczas pandemii, w tym utraty relacji z rówieśnikami. Wiele głębokich relacji może wymagać zainwestowania i przywrócenia. 

Departament stwierdził również, że wychowanie fizyczne (WF) i zabawy na świeżym powietrzu powinny odgrywać szczególną rolę dla uczniów, ponieważ wielu z nich ma ograniczoną aktywność fizyczną poza szkołą. Departament zaleca, aby szkoły zapewniały dzieciom i młodzieży co najmniej dwie godziny zajęć WF w każdym tygodniu. Podkreśla, że to zalecenie nigdy nie było tak ważne, jak teraz. 

Źródło: bbc.com

Autor

Udostępnij

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on reddit
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

Dołącz do dyskusji

może cię zainteresować

Jesteś zaangażowanym rodzicem, opiekunem?

Chcesz jeszcze lepiej uczyć swoich uczniów i uczennice?

Dołącz do e:mi - zapisz się do newslettera

Jesteś zaangażowanym rodzicem, opiekunem?
Chcesz jeszcze lepiej uczyć swoich uczniów i uczennice?
Dołącz do e:mi - zapisz się do newslettera
O Nas - krótko

Dodajemy odwagi do zmian w edukacji.
Prezentujemy nowatorskie rozwiązania.
Tworzymy przestrzeń do dyskusji.

Przewiń do góry
DARMOWY EBOOK

Po co tyle tego hasania po lesie?

12 pytań dotyczących leśnej edukacji